Forside ProdukterAfgrøderFMC NyhederTeknisk service
Om FMCKontakt
Du er her: FMC Agricultural Solutions Teknisk service Nyheder Pressemeddelelse: Reactor® 360 CS er godkendt til ukrudtsbekæmpelse i vinterraps og kartofler

Aktivstof

Reactor® 360 CS indeholder aktivstoffet clomazon i en mikrokapselformulering. Reactor® 360 CS bliver solgt i en 5 liters dunk.

Dosering og anvendelse
Der må maksimalt anvendes 0,25 l/haReactor® 360 CS i vinterraps og kartofler. På let jord bør doseringen reduceres til 0,2 l/ha. Der skal være 2 clomazon-frie år i vinterrapssædskifter og i kartoffelsædskifter. Reactor® 360 CS kan anvendes op til 3 dage efter såning af vinterraps, og op til 5 dage efter lægning af kartofler.

Effekt
Hyrdetaske, fuglegræs burresnerre og rød tvetand er blandt de arter 0,25 l/ha Reactor® 360 CS bekæmper i både vinterraps og kartofler. I vinterraps opnås der endvidere god effekt på bl.a. enårig rapgræs.

Afhængig af ukrudtsflora i marken kan Reactor® 360 CS blandes med de off-label godkendte produkter Stomp eller Activus 40 WG.

Med lanceringen af Reactor® 360 CS stadfæster Cheminova A/S endnu engang sin position som dansk udbyder af et bredt sortiment af planteværnsmidler. Cheminovas vækststrategi er at skabe egne formuleringer af eksisterende aktivstoffer, når patentet er udløbet på disse. Denne forøgede konkurrence på markedet er med til at optimere økonomien i dansk landbrug.

Cheminova A/S markedsfører i øjeblikket følgende produkter:

Rubric® (125 g/l Epoxiconazol)
Nuance® WG (750 g/kg Tribenuron)
Accurate® 20 WG (200 g/kg Metsulfuron)
Foxtrot® (69 g/l Fenoxaprop)
Nexide® CS (60 g/l Gamma-cyhalothrin)
Diverse glyphosat produkter f.eks. Glyfonova® 450 Plus (450 g/l Glyphosat)
NovaBalance® (Waterconditioner)
Aventrol® (Beskyttelse mod frøspild i raps)
Boson (Bor, svovl og molybdæn i en flydende formulering)

For yderlige oplysninger kontakt Michael Rose på mobil 4164 0595.

Nuance® WG, Foxtrot®, Accurate® 20 WG, Rubric®, Nexide® CS, Glyfonova® og NovaBalance® er registrerede varemærker for Cheminova A/S.

Aventrol® er et registreret varemærke for Aventrol Sarl.

Stomp® er et registreret varemærke for BASF.

Activus® 40 WG er et registreret varemærke for Feinchemie Schwebda GmbH.